pondělí 6. července 2015

Můj boj s cukrovou pastou

Depilace cukrovou pastou - zkušenosti a návod

S přicházejícím létem jsem si řekla, že už žiletky nechci ani vidět. Nechci si holením nohou kazit dovolenou, navíc každodenní holení u mě ani kvůli citlivé kůži nepřipadá v úvahu. Takže mi zbyly dvě možnosti - buď můžu doufat, že bude ošklivé počasí a já nebudu muset nohy ukázat, nebo zase po čase zkusit, jestli mě už náhodou přestala bolet depilace strojkem a páskami. Ani na jednu možnost nedošlo. Zkusila jsem cukrovou pastu.

V internetových diskuzích slibovali, že je téměř bezbolestná, šetrná ke kůži, nezpůsobuje zarůstání chloupků a pokožka po ní zůstává hezky hebká. Řekla jsem si, že to bude to pravé pro mě.

Ty z vás, kteří mají s cukrovou pastou již zkušenost bych ráda informovala, že následující zkušenost pro ně bude spíše komickou historkou. A vám ostatním, kteří uvažujete že pastu vyzkoušíte, nebo už ji máte a hledáte jak na ni, doufám můj příspěvek pomůže.

Cukrová pasta je přírodní produkt, obsahuje hojivé byliny a tak by nemělo dojít k alergickým reakcím. Proto je vhodná i pro citlivou pokožku. Hladké nohy vydrží i několik týdnů. Svou první cukrovou pastu jsem si objednala z parfums.cz. Jedná se o pastu BioEpil, na jinou jsem popravdě ani nenarazila.

Depilační cukrová pasta BioEpil

Za prvé je mou povinností upozornit všechny, kdo se chystají pastu poprvé použít - prosím, nebuďte hloupí jako já a nenechte ji v mikrovlnce moc dlouho! V návodu totiž stojí: "...zahřejte ve vodní lázni nebo v mikrovlnné troubě přibližně na teplotu těla (aby byl na dotek teplý, ale nepálil, konzistence podobná žvýkačce)." Už tam ale nenapíšou, že pasta se
rozehřívá z prostředka, takže ve chvíli kdy pasta na povrchu začne měknout je uprostřed už nejspíš vařicí. Možná si teď říkáte, že by vás to napadlo. Mě to ale nenapadlo. Dokola jsem cukrovou pastu přihřívala a až když jsem si řekla, že je to opravdu už nějak dlouho, jsem se ji pokusila vyndat.
Takhle to dopadlo:


Teď nade mnou asi kroutíte hlavou. Nedivím se. Chci tím ale jen demonstrovat, ať jste při manipulaci s cukrovou pastou opatrní. Může být vražedným nástrojem v rukou neopatrné a nezkušené osoby. :) Moje rada po této zkušenosti ohledně doby ohřívání je: novou plnou nádobku s cukrovou pastou v mikrovlnce na běžný ohřev nenechávejte déle než 30 sekund. Až tam pasty bude méně, o to kratší musí doba ohřevu být. Za půlkou už jsem ohřívala méně než 15 sekund. Teplotu testujte opatrně. Jistější možná bude ta vodní lázeň, ale zkoušet to už nebudu.

Dobře, takže to bylo cukrová pasta vs. já: 1:0.

Svým druhým pokusem jsem si ověřila šetrnost cukrové pasty. Nejdřív byla její aplikace opravdový boj. Je potřeba vzít si do rukou množství o velikosti vlašského ořechu, rozetřít proti směru růstu chloupků opakovanými pohyby tak, aby zůstala tenká vrstva. Připravte se, že se vám bude pasta všude možně matlat. Mě osobně bolí víc tohle nanášení, než samotné strhnutí. Oproti bolesti při depilaci páskami nebo strojkem je to ale bezvýznamné. Potom už stačí jen chytit za okraj a trhavými pohyby po směru růstu chloupků postupně strhávat. Podívejte se na nějaké video na Youtube, na správnou techniku. Pozor, nikdy netrhejte směrem nahoru od kůže. Myslela jsem na to celou dobu, ale stejně jsem pak měla nohu samou modřinu. Lépe se mi manipulovalo s menším množstvím pasty, ale to pak celá depilace trvala strašně dlouho a vyčerpala jsem se dřív, než jsem dokončila obě nohy,

Při pohledu na svoje modré nohy jsem musela skóre zvednout na 2:0 pro cukrovou pastu.

Ale nevzdala jsem se.

Množství pasty, které si naberete do ruky, můžete používat stále dokola, dokud pasta drží při sobě a nezačne se trhat. Jakmile se to stane, už vám půjde jen velmi těžko dostat z kůže. Pro tyhle případy jsem si vzala kus látky (například látkový kapesník), který jsem k pastě na noze přitiskla a strhla s tím. Při dalších pokusech jsem ho ale už nepotřebovala, protože pak už poznáte, kdy je pasta nepoužitelná.
Cukrová pasta - návod k použití
Zkoušela jsem si pastou depilovat nohy, třísla a horní ret. Třísla byla nejbolestivější, ale dalo se to vydržet. Nejvíce to bolí tam, kde jsou chloupky nejdelší a je jich hodně, i když jsou třeba jen tenoučké.

Přes prvotní nesnáze se mi teď už s cukrovou pastou pracuje poměrně dobře a pomalu srovnávám skóre. Nohy mi vydržely hladké přes dovolenou v Chorvatsku, ale pak jsem musela použít žiletku. Pořád je pro mě depilace cukrovou pastou poměrně časově náročná, ale výsledek je celkem dobrý. Už se mi ani nedělají modřiny. :D Jediný zápor a rozpor s tím, jak výrobek prodejci popisují, jsou zarůstající chloupky, a to v celkem velkém množství.

Cukrová pasta BioEpil - popis

Při prvním použití přeji pevné nervy. Určitě vám to ale půjde mnohem lépe, než mně. V případě jakýchkoli dotazů se mě neváhejte zeptat. Budu ráda, pokud zde necháte komentář. Sdělte mi například vlastní zkušenost s cukrovou pastou. :)

2 komentáře:

  1. Návod (pro inspiraci) jak má takový úkon probíhat - https://www.depilujeme.cz/zajimavosti/postup-depilace-cukrovou-pastou/

    OdpovědětVymazat
  2. O cukrové pastě už jsem si něco načetla a vypadá docela zajímavě. Sympatické je pro mě hlavně to, že je vyrobena z přírodních ingrediencí a dá se vyrobit i doma. Proto bych se chtěla zeptat, jestli jste ji někdo doma zkoušel vyrobit a jak se to povedlo? V poslední době je mi ale sympatičtější epilace, nemáte někdo zkušenosti s tímto centrem, kde se provádí? Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář